28 Temmuz 2014 Pazartesi

Satış Ortaklığında PPA ve PPC Sistemi

Bu yazımda üstünde durmak istediğim konu satış ortaklarını yakından ilgilendiriyor. Satış ortaklığını artık biliyorsunuz dolayısıyla ppa ve ppc terimlerinin ne anlama geldiğini biliyorsunuzdur.  Daha önce ''GooMass Nedir ?'' başlığı altında açıklamış olsam da sizlere bu yazımda bu iki terimin ne anlama geldiğini, birbirlerine göre artılarını eksilerini anlatacağım ve hangi sistemi seçerseniz daha fazla para kazanabileceğiniz hakkında ipuçları vereceğim.

Öncelikle konuya hakim olmayan ziyaretçiler için bu iki terimin satış ortaklığındaki yerini kısaca  anlatayım;


PPA (Pay Per Action): İngilizce bir terimdir ve aktivite başına ödeme gibi bir anlamı vardır. Yani siz satış ortağı olduğunuz ürünün reklamını yaparsınız, müşteri sizin linkinize tıklayarak ürünü satın alır ve siz de daha önceden belirlenmiş komisyonunuzu kazanırsınız (komisyon oranı %80'leri bulabilir). Bu anlattığım bir aktivitedir ve siz her aktivite başına komisyonunuzu kazanırsınız. 100 TL fiyatı olan bir ürün üzerinden örnek verelim, bu ürün bir Penis Büyütücü ve Cinsel Performans Arttırıcı olsun. Siz bu ürüne satış ortağı olurken ürün bilgilerinde size satış başına vereceği komisyon oranı da görünür. Bu ürün için komisyon oranımız %40 olsun. Bu demek oluyor ki siz bu ürüne satış ortağı olursanız sizin tanıtımınız üzerinden yapılan her ürün satışında 40 TL sizin olacak. Günde 10 satış gerçekleştirecek bir sistem oturtursanız günlük kazancınız 400 TL olacaktır. Hem de yalnızca bir satıştan...

PPC (Pay Per Click): Bu da yine ingilizce bir terimdir ve tıklama başına ödeme anlamına gelir. Bu sistemde de reklama tıklatmanız veya satış ortağı olduğunuz siteye üye kazandırmanız yeterlidir. Bazı siteler kazandırdığınız üye başına 25 kuruş verirken bazıları 2TL ye kadar ödeme yapmaktadır. Bir arkadaşlık sitesi PPC ile sitesine üye kazandırmak için satış ortaklığı programına dahil olmuş diyelim (bu yöntemi bir çok bilindik arkadaşlık sitesi kullanmaktadır ancak ben isim vermemeyi tercih ediyorum, dilerseniz xticaret'e üye olarak bu arkadaşlık sitelerine göz atabilir hatta satış ortağı bile olabilirsiniz). Belirlediği üye başına ödeme ücretini de 70 krş olarak belirlediğini varsayıyoruz. Siz günde 1000 hitli bir siteye sahip olduğunuzda sitenizin takipçilerini bu arkadaşlık sitesine ücretsiz üye olmaları konusunda teşvik ederseniz günde 1000 odaklı ziyaretçinin ortalama 100 tanesini siteye üye yapmayı başarabilirsiniz. Ben vasat bir oran verdim, her on kişiden birini üye yapmayı başarabilirsiniz diye tahmin ediyorum. 100 kişiyi ücretsiz üye yaptığınızda otomatik olarak hesabınıza 70 TL yatıyor. Bu hit/üye oranı sizin yeteneklerinize bağlı olarak günde 500 de olabilir yani her iki kişiden birini siteye üye yapabilirsiniz. Bu durumda günlük hesabınıza geçecek para miktarı 350 TL olacaktır.

Bu iki sistemi kıyasladığınızda karşınıza çıkan sonuç PPA sisteminin PPC sistemine göre teorik olarak daha çok para kazandırdığıdır. Ancak PPA'da para kazanabilmek için satış yapmanız gerektiğinden her zaman istediğiniz geri dönüş oranına ulaşamayabilirsiniz. PPC'de ise yalnızca ziyaretçilerinizi siteye yönlendirmek ya da üye yapmak suretiyle para kazandığınızdan dolayı az az fakat totalde daha fazla para kazanabilme imkanınız vardır. Birinden günde 10 satış yaparsanız 400 TL kazanıyorsunuz, diğerinden günde 500 üye kazandırırsanız 350 TL kazanıyorsunuz. Kabul etmeliyim ki satış ortaklığına yeni başlamış biri için bu iki örnekte biraz abartılı oldu ancak örneklemek açısından anlaşılabilir olduğunu düşünüyorum. Siz bu kıyaslamadan mantığınıza uygun gelen sistemi seçip para kazanmaya başlayabilirsiniz. Hepinize hayırlı kazançlar diliyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder